V poslednom čase znie internetom pesnička Cizí zeď, ktorá je záverom posledného dielu relácie One Man Show s Leošom Marešom a nesie veľmi dobrú myšlienku 1/10 - iba 1 človek z 10 zastaví pri autonehode.
V úvode pesničky Kazma hovorí:
"Žijeme v době internetu, díky sociálním sítím muže kdokoli komentovat cokoli. V historii lidstva nebylo nikdy jednoduší někomu ublížit než právě dnes. Internetový hrdinství, kritika a hate se stali symboly naší doby. Možná je to dobou ale možná to vypovídá o každém z nás. Je jen jediná cesta jak se dá kritice vyhnout, nic nedělat, nic neříkat a ničím nebýt."
Myslím si, že podobné komentáre si mohol zažiť každý jeden z nás. V tomto čánku Vám dám návod ako s nimi pracovať, ak Vás to zaujíma, čítajte ďalej...
Ignorácia
Pravdou je, že jednou možnosťou je takúto správu jednoducho ignorovať, tak ako sa hovorí aj v úvode videa. Z online sveta sme naučený, že na príspevky odpovedáme neskôr, keď máme chuť alebo keď sa nám chce. Kľudne sa môže stať, že neodpoviem vôbec a druhá strana to toleruje a nič závažné sa nestane ani keď odpoveď vôbec nepríde.
Pomoc priateľa
Ďalšou možnosťou je "nechať to" na kamarátov, skôr sa to deje v rôznych skupinách, no stretol som sa s tým aj na osobnom profile. Niekedy nestihnete ani zareagovať a nejaký Náš známy alebo kamarát, zareaguje aby Nás obhájil.
Komunikačná metóda
O týchto dvoch spôsoboch však nechcem písať. Rád by som sa s Vami podelil o návod ako to mať pevne vo svojich rukách a zvládnuť svojpomocne. Perfektné na tejto metóde je, že ju viete využiť aj v bežnom živote napríklad na schôdzi, pri komunikácií s partnerom alebo deťmi, pri rôznych diskusiách, jednoducho všade tam kde sa vedie rozhovor a dochádza k výmene názorov.
Celá metóda je rozdelená do troch častí, dajme tomu že nám niekto napísal alebo povedal : "Youtuberi nič nevedia"
Prvá časť:
Je potrebné vo vyjadrení nájsť niečo s čím môžeme súhlasiť.
Nevhodná reakcia by bola: "Súhlasím s tebou, že youtuberi nič nevedia" - toto predsa ide proti nám a s týmto nesúhlasíme.
Vhodná reakcia: "zaujímavý názor" alebo "s takýmto názorom som sa ešte nestretol" - druhá strana možno očakáva "protiútok" no je prekvapená, že súhlasíme.
ďalšie príklady:
- Obdivujem vašu otvorenosť...
- Výborný nápad...
- Vážim si tohto vášho názoru...
- Takto som o tom ešte nerozmýšľal....
Dôležité je, aby sme hneď nešli do protiútoku s rôznymi faktami / argumentmi. To by mohlo vyvolať gradáciu rozhovoru až do ostrej výmeny názorov. Samozrejme aj v takom prípade bude jeden víťaz, otázne však je či to budeme my a či chceme takéto víťazstvo, kde si druhú stranu pohneváme.
Druhá časť:
Odovzdať svoj odkaz.
Až tu prichádza priestor, aby sme povedali náš argument alebo ako vec vidíme my.
Šikovný youtuber, kým natočí video najprv si zistí podrobnosti, pripraví scenár a scénu, po natočení to celé zostrihá a ozvučí, častokrát je s tým niekoľko hodín práce.
Tiež som si skúsil natočiť pár videí a pravdu povedať, nebolo to až také jednoduché ako sa na prvý pohľad zdalo.
Tretia časť:
Výzva na reakciu.
Vyzveme druhú stranu aby reagovala na náš odkaz. Toto podnieti pokračovanie rozhovoru.
Čo si o tom myslíš?
Vieš si predstaviť koľko je to práce?
Ty by si mal odvahu sa do toho pustiť?
ďalšie príklady:
- Ako sa vám to počúva?
- Ako to vnímate vy?
- Aký je váš názor na to?
Celý rozhovor by potom vyzeral takto:
ON: Youtuberi nič nevedia
JA: Zaujímavý názor. Tiež som si skúsil natočiť pár videí a pravdu povedať, nebolo to až také jednoduché ako sa na prvý pohľad zdalo. Ty by si mal odvahu sa do toho pustiť?
Príklady:
ON: Sa necháte namotávať na tieto odrby pre slaboduchých? Za tých 10ečiek je hodnejšie sa ožrať ( aj keď asi nie moc )
JA: Chápem, že to môžeš takto vidieť. Ja som to skúsil a zainvestoval tých 10€, vyšli mi z toho veci ktorých sa do dnes držím a cítim sa podstatne lepšie.. Ty s tým máš osobné skúsenosti?
ON: Nechcem to vidieť, tie hrnce sú strašne drahé.
JA: Je pravda, že v obchode sa dajú kúpiť aj lacnejšie hrnce. Zober si, že aj topánky môžeš kúpiť u číňana za pár eur alebo značkové za viac. Myslíš si, že je to to isté?
Ak sa Vám môj článok páčil lajkujte ho, zdieľajte a zanechajte mi komentár. Ak by som Vám, mohol byť v niečom nápomocný, neváhajte ma kontaktovať, rád Vám o tejto problematike poviem viac. Môžete využiť aj email Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo mi zavolajte 0901 920 636.